Grenoble

24.05.2012 22:53

Od úterý 15. do neděle 20. května jsem byl na výletu v Grenoblu. Podařilo se sehnat silniční kolo a tak bylo v plánu zkusit nějaké legendární stoupání. Sedlo Galibier bylo ještě zavřené a tak padla volba na Alpe d´Huez.

První den byl na rozjetí v pohoří Vercors. V kopci nad Grenoblem bylo ještě dobře, ale nahoře strašná zima a vítr. Tak jsem si ani moc neužil krásnou krajinu a průjezdy soutěskami.

Druhý den již vyrážíme směr Alpe d´Huez. Pod kopec je to 55km po hlavní silnici. Ale nakonec to bylo docela v pohodě. To se ovšem nedá říci o stoupání do lyžařského střediska. 14km, skoro 1200m převýšení a průměrný sklon 10%. Hned od začátku je to pořádný masakr. Cyklistů je to strašně moc, kupodivu většina pomalejších než my. Nahoru to trvalo 1 hodinu 25 minut. Rekord při časovce na Tour de France je 37 minut. Tak nevím. Asi budu muset ještě trochu potrénovat.

V pátek bylo jen lehké vyjetí podél řeky a večer ochutnávka žabích stehýnek. Měl jsem z toho trochu strach, ale byla to celkem dobrota.

V sobotu odpočíváme a jdeme na ferratu z města na Bastilu. Krásné výhledy, pěkně zajištěná cesta ale dost náročná.

No a v neděli prohlídka města a večer odjezd domů. Počasí se až na první den vydařilo a tak to byl super týden. Grenoble je pěkné město a hlavně okolní hory jsou super. Škoda že je to od nás už opravdu daleko.